Onderweg - Reisverslag uit Granada, Spanje van Brunia Brakel - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Granada, Spanje van Brunia Brakel - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Brunia

Blijf op de hoogte en volg Brunia

07 Oktober 2009 | Spanje, Granada

Na wat laatste bezoekjes en een paar keer, zonder bevredigend resultaat, op bezoek te zijn geweest bij de landrover specialist (het abs lampje brandt nog steeds) zijn we uiteindelijk toch na 6 weken Nederland weer vertrokken om de reis naar het zuiden te maken.

Om heel eerlijk te zijn zagen we er aanvankelijk wel wat tegen op om weer 3000 km in de auto te zitten maar……nu we eenmaal onderweg zijn genieten we er eigenlijk ook wel weer heel erg van. Vooral Spanje vinden wij heel erg mooi. Wat een diversiteit aan landschappen! Matisse en Maylin, het moet echt nog een keer gezegd worden, gedragen zich ook deze reis weer voorbeeldig wat het genieten natuurlijk ook enorm versterkt!

We zijn momenteel neergestreken in Granada. Een prachtige stad gelegen aan de voet van de Sierra Nevada. Het is hier heerlijk weer zo’n 30 graden met een lekker briesje en er is genoeg leuks te doen met de kinderen. Na aankomst hebben we de auto op het terrein van het hotel kunnen stallen en hebben we een kleine auto gehuurd om hier rond te kunnen toeren.

Eergisteren hebben we eerst een flinke wandeling door Al Baycin (de moorse wijk) gemaakt en toen zijn we naar het zijn we naar het Alhambra geweest waar we ons uiteindelijke einddoel (het paleis van Nasrid) niet hebben bereikt. Wel hebben we de tuinen, het Alcazaba (paleis van Karel de vijfde) en het Generalife (zomer paleis ban de Nasrid sultans van Granada) kunnen bewonderen. Prachtig! Matisse en Maylin hebben de hele dag alles gelopen wat een bikkeltjes!

Gisteren goed uitgeslapen (voor zover dat kan met twee kleintjes) en daarna de plaatselijke supermarkt onveilig gemaakt (altijd leuk vinden wij) . Vervolgens, na een lunch in een van de vele winkelcentra, doorgereden naar het Parque de las Ciencas. Dit is een soort Nemo maar dan flink wat uitgebreider; Je vindt er naast de vele leuke natuurkundige en scheikundige foefjes voor kinderen en volwassenen ook nog verschillende exposities, een vlindertuin en zelfs een roofvogelshow. Niet alleen de kinderen maar ook wijzelf waren erg onder de indruk van hetgeen dit park te bieden had. Wederom een heel erg leuke dag!

Vandaag maakten we een tochtje door de Sierra Nevada naar de hoogste top, waar bijna het hele jaar door geskied kan worden (maar vandaag net niet!). Eind van de middag hebben we een tweede , dit keer succesvolle, poging gedaan om het een Nasrid paleis in het Alhambra te bezichtigen. Matisse vond ons eerste uitje naar het Alhambra al geweldig en ook dit keer vond hij het heek erg leuk. Bij elke poort moesten we hem (zogenaamd) geld betalen en werd ons door ridder Matisse gevraagd of we binnen wilden komen als vriend of als vijand!

Morgen ochtend brengen we eerst onze huurauto terug en dan zetten we koers voor Tarifa om daar de oversteek naar Tanger te maken. We zullen direct naar rabat rijden en daar blijven we dan een paar dagen om vervolgens weer snel door te rijden naar Essaouira. Dat moet ook wel, want een kleine week later krijgen we daar bezoek van Arianne en Marco + kids en Marjolein.

Liefs, Brunia

• 08 Oktober 2009 - 18:33

André:

leuk om te lezen dat jullie weer op weg zijn en het was fijn jullie bij marjolein te zien bij haar caravan. veel plezier

• 11 Oktober 2009 - 09:41

Marieke En Marc:

Mooie plaatjes weer!
    Geniet nog van de komende maanden.
    Brun heb je mijn mail nog gehad??
    Veel liefs, Marieke

• 01 November 2009 - 15:18

Thea:

Lieve allen,

Jullie genieten wel zo
    leuk om te lezen en foto'ts te zien, en fijn dat onze schatjes het goed doen.wij wensen jullie nog een plezierige tijd daar en veel liefs van je ouders
    en een dikke kus aan de kids